W lutym – na żywo i małym ekranie
1 lutego
IX SYMFONIA wg Maurice’a Béjarta, Béjart Ballet Lausanne i Tokyo Ballet, mezzo.tv
https://www.youtube.com/watch?v=EzYCClinsQ0
Choreografia: Maurice Béjart
Muzyka: Ludwig van Beethoven
1 i 14 lutego
ROMEO I JULIA, Staatsballett Berlin, Deutsche Oper Berlin
Choreografia: John Cranko
Muzyka: Sergiusz Prokofiew
Hardly any other subject has been adapted as often for the dance stage as William Shakespeare’s Romeo and Juliet. One of the most performed adaptations for dance is by John Cranko. His version, which he created for the Stuttgart Ballet in 1962, has gone down in ballet history. And not without reason: John Cranko and his dancers – he is famous for that – have always gone in search of the depiction of true feelings. He did not shun emotions and did everything to write them directly into his choreographies
3-26 lutego
ZŁOTY WIEK, Balet Bolszoj, Mezzo Live HD
Choreografia: Jurij Grigorowicz
Muzyka: Dmitrij Szostakowicz
3-26 lutego
COPPELIA, Balet Bolszoj, Mezzo Live HD
Choreografia: Siergiej Wichariew
Muzyka: Léo Delibes
Margarita Szrajner ma idealne warunki do wykonywania roli Swanildy – jest dziewczęca, naturalna, z wdziękiem pokonuje trudności techniczne, którymi naszpikowana jest choreografia i świetnie sobie radzi z zadaniami aktorskimi.
– „Dziewczyna o szklanych oczach”, POLITYKA nr 28 (3168)
– „Balet nie tylko dla dorosłych”
Spektakl zarejestrowano 10 czerwca 2018 r. w Teatrze Bolszoj w Moskwie.
2 i 9 lutego
BAJADERA, Staatsballett Berlin, Staatsoper Unter Den Linden
Choreografia: Aleksiej Ratmański na podstawie oryginalnej choreografii Mariusa Petipa
Muzyka: Ludwig Minkus
6 lutego
THE PYGMALION EFFECT, Teatr Baletu Borisa Ejfmana, PREMIERA w Teatrze Aleksandryjskim w Sankt Petersburgu
Choreografia: Boris Ejfman
Muzyka: Johann Strauss, Jr.
Scenografia: Zinoviy Margolin
Kostiumy: Olga Shaishmelashvil
Reżyseria światła: Aleksandr Siwajew, Boris Ejfman
8 lutego
YAROSLAVNA. THE ECLIPSE, Balet Teatru Maryjskiego, mezzo.tv
Choreografia: Władimir Warnawa
Muzyka: Boris Tiszenko
Spektakl zarejestrowano 1 lipca 2017 r. w Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu. Na afiszu teatru – 28 lutego.
8 i 9 lutego
DON KICHOT, Teatr Wielki w Łodzi
Choreografia: Aleksander Polubentsev z wykorzystaniem choreografii Mariusa Petipy i Aleksandra Gorskiego
Muzyka: Ludwig Minkus
8, 18 i 25 lutego
FONTANNA BACHCZYSARAJU, Balet Teatru Maryjskiego, mezzo.tv
Choreografia: Rostisław Zacharow
Muzyka: Boris Asafiew
Spektakl zarejestrowano 28 maja 2017 r. w Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu. Na afiszu teatru – 27 lutego.
12, 18, 23 lutego
GISELLE, Balet Teatru Maryjskiego, mezzo.tv
Choreografia: Jean Coralli, Jules Perrot, Marius Petipa
Muzyka: Adolphe Adam
15 lutego
VAN DIJK | EYAL, Staatsballett Berlin, PREMIERA w Komische Oper Berlin
W programie:
DISTANT MATTER
Choreografia: Anouk van Dijk
Muzyka: Jethro Woodward
Reżyseria światła i scenografia: Paul Jackson, Anouk van Dijk, Claus de Hartog
Kostiumy: Jessica Helbach
HALF LIFE
Choreografia: Sharon Eyal i Gai Behar
Muzyka: Ori Lichtik
Kostiumy: Rebecca Hytting
Reżyseria światła: Alon Cohen